sunnuntai 11. syyskuuta 2016

Muistikuvia tiistaista syyskuun 11. 2001


Tänään SUNNUNTAINA tulee siis kuluneeksi 15 vuottaa siitä päivästä jolloin olin lopettamassa vuonna 1983 aloittamaani rakasta harrastusta. Toki olin jo nähnyt ja seurannut muitakin karmaisevia tapahtumia vuosien 1983-2001 välillä mutta 15 vuotta sitten myöhään iltapäivällä tiistaina 11.09.2001 olin lopettamassa sen joka oli tuonut siihen mennessä sen kaikkein suurimman sisällön elämääni.

AAVISTUS??
Aavistinko tuona tiistaina jo aamulla mitä ilta tuo tullessaan sillä olin tuona päivänä jo aamusta hermostuneempi, varautuneempi ja jotenkin peloissani. Kun päiväposti toi laskujen ja muiden joukossa ilmoituksen paketin saapumisesta postiin hain paketin poikkeuksellisen nopeasti, halusin päästä nopeasti kotiin ikäänkuin valmistautumaan.... Mutta mihin??

KELLO 16:00 YLIMÄÄRÄISET UUTISET
Tiistaina 11.09.2001 Kello 16:00 Yleisradion ylimääräinen uutislähetys vastasi kysymykseeni, Miksi olin koko sen päivän ollut hermostunut. Kuvaruudun täytti yläkerroksistaan palava WTC1 torni ja ensimmäiset tiedot kertoivat pienkoneen törmänneen torniin ja tapausta pidettiin vielä silloin onnettomuutena.. Kun seuraavaksi Matkustajalentokone iskeytyi WTC2 torniin tiesin päivästä tulevan pitkä, tuskallinen, tulevaisuuden rattaita muuttava päivä. Kun tieto Pentagonin tapahtumista tuli käsitin maailman tuleen hulluksi. Groteskin päivän "kruunasi" United93 lentokoneen syöksyminen Pennsylvaniaan jota myös jo tuolloin epäiltiin kaapatuksi.

UUTISHARRASTUS, AMEN
Olin raivoissani, kauhuissani, peloissani ja lopulta väsynyt. Olinhan seurannut tuota kaaosta tiistai iltapäivästä keskiviikon iltapäivään "samoilla silmillä" ilman nukkumista. Keskiviikkona aamulla tunteet kävivät niin lujilla että olin jo lopettamassa koko uutisharrastukseni. Päivällä kävin harvinaisen pitkällä kävelylenkillä ikäänkuin puhdistamassa päätäni Myöhään keskiviikkoiltana tein päätöksen jatkaa uutisharrastusta sillä oli liian myöhäistä heittää pyyhe kehään koska vuodesta 1983 alkaen uutisiin keskittyvää elämäntapaa ei niin vaan lopeteta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.